8 אתרי קמפינג ובית מלון אחד

הלילות החמים של יולי שונים במקצת זה מזה בכל מקום בו ביקרנו. בכנרת הם החמים ביותר. 200 מטרים וקצת מתחת לפני הים, השמש מכה כל היום והלילה שמנסה לעטוף את הכל בקרה הצוננת נכשל במשימה. בשעת הערביים רוח מזרחית מעל הימה מביאה עימה כמעט תמיד גלים סוערים, ואם בדיוק יצא שנשכבתי על הערסל שמתחתי בין העצים, אגלי הזיעה הקטנים הבאים במגע עם הרוח יהיו הפינוק הצונן היומי שלי. הו, כמה זה נעים. במרכז רמת הגולן ובחלקה הצפוני הלילות קרירים ממש, בדיוק כמו בבית, כשאני מכוונת את המזגן על 20 מעלות. מעל בריכת רם היפה מרגישים את הלחות, בעיקר בלילה, בגלל צניחת המעלות. בעמק החולה האוויר בלילה עומד, אין שום תזוזה, אפילו לא משב קל המשמיע קול עלים בצמרת, ובתוך הסטטיות הזו אני מנסה להירדם באוהל עם שלושה ילדים צעירים וכלב זקן העונה לשם זיגי.

הציוד שלקחתי לכל טיולי הקמפינג שלנו

שבועיים לפני תחילת החופש הגדול הייתי צריכה לקבל החלטה אם לרשום את הילדים כבכל שנה לקייטנות או לא. בחרתי לקחת את תקציב הקייטנות ולעשות איתו משהו אחר: קמפינג של חודשיים. התוכנית היא כזו: אני מטיילת איתם במהלך השבוע, פותחת אוהל במקומות שונים בצפון, נכנסת איתם למרכוליות של קיבוצים אחת לכמה ימים על מנת להתארגן על אוכל ובישולי שטח, מטיילים קצת באיזור, ואז כולנו חוזרים הביתה לסופ”ש כדי לעשות כביסה ולפגוש את אבא שלא פנוי ביולי לצאת איתנו לכבישים ולדרכים המובילים אל החופש הגדול.
כשאוהל הופך להיות בית, קורה דבר נהדר. האוהל אותו אוהל, הילדים אותם ילדים, המזרנים והפנסים גם הם לא שונים, אבל הנוף מבעד לחלונות הרכוסים משתנה כל כמה ימים. ארבעה לילות אנחנו ישנים עם נוף לכנרת ומרחק 30 פסיעות ממנה, וכעבור כמה ימים אנחנו מתמקמים בליבו של בוסתן שופע בלב עמק החולה, מרחק הליכה מהבניאס. 

שבוע ראשון – חוף דוגית בכנרת
אנחנו אוהבים מאוד את הכנרת, ומבין כל החופים השונים והמגוונים שיש לה להציע, בחרתי דווקא בחוף פשוט ובסיסי שמתופעל על ידי מנהלת הכנרת.
חוף דוגית הוא שקט ומקסים, רצועת החוף החולית מהווה יתרון גדול בטיול על ילדים, ויש גם המון נקודות מוצללות ועצים. תמצאו כאן ברזי מים, מקלחות, שירותים, פקחים אדיבים השומרים על סדר וניקיון ושירותי הצלה.
במשך 4 לילות חווינו את הכנרת היפה על כל אדוותיה. בבוקר המים צוננים ורגועים – 7:30 זה זמן מושלם לטבילה ראשונה. וגם בלילה היא איתנו, הכנרת היפה, מלווה אותנו בצלילי גליה במעבר הדק שבין ערות לשינה.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: הכלבו בקיבוץ עין גב נותן מענה מצויין. אם כבר הלכתם לשם, בקרו באומגה שבגן השעשועים של הקיבוץ.
הגעה עם כלב: מותרת כל ימות השנה.
מחיר: המחיר בחוף הזה (ובשאר חופי מנהלת הכנרת) הוא מהזולים שתמצאו באזור זה – כ־60 שקל ל־24 שעות עבור חניית הרכב – וזהו. אין תוספות.
עוד דברים שעשינו באזור הכנרת:
הנגרייה של סבא יוסי בקיבוץ עין גב: משחקייה מצויינת לפעוטות ולילדים עד גיל 9. החלל בנוי כולו בעבודת נגרות מרשימה ביותר, עולם מופלא שמצית את דמיונם, סקרנותם וגופם של הילדים. במקום ישנה גם סדנת להכנת צעצועי עץ עם הדרכה צמודה.
המטבח של חני בקיבוץ בית זרע: מסעדה נהדרת המגישה אוכל ביתי טרי, מגוון וטעים. מתאים גם לצמחונים וטבעונים.
בבית זרע תוכלו לבקר גם בפינת החיות של הקיבוץ, תוכלו לפגוש קופים, תוכים, צבים ענקיים ועוד המון חיות. במתחם יש גם פינות משחקים לילדים, מתנפחים וחנות מזכרות שמוכרת גם קרטיבים. 

מה אנחנו אוכלים בטיולים?

שבוע שני – עולים לרמת הגולן
במבוק וילג׳ – בריכת רם
במבוק וילג’ שמעל בריכת רם, סמוך ליישובים הדרוזיים מג’דל שמס ומסעדה, הוא מקום מטופח ונעים. יש כאן מדשאות רחבות עם המון ספות ישיבה, מטבח משותף מאובזר בין העצים, מקלחות ושירותים נקיים מאוד ונוף מושלם לאגם היפה. במקום תוכלו לשכור סירות פדלים וקייקים. אין שירותי הצלה, ולכן השחייה בברכת רם איננה מומלצת.
בלבה של בריכת רם עוגנת סירה המשמשת כבית קפה קטן המגיש משקאות קלים, פירות ושייקים בלבד, והביקור בו הוא חוויה שאין שנייה לה.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: במג’דל שאמס תוכלו למצוא כל דבר שחסר לכם.
הגעה עם כלב: בתיאום מראש בלבד.
מחיר: 80 שקל למבוגר ו־65 שקל לילד באמצע השבוע (יש אפשרות ללינה זוגית או משפחתית בחושה). 

צפון הגולן: משק לוי, שעל
אתר קמפינג ותיק שפועל זה כ־30 שנה, ומציע לינה באוהלים או בחושות בחודשים אפריל עד אוקטובר בלבד. מקום מקסים ונעים, מסודר מאוד ונקי, עם המון פינות פיקניק, עמדות מסודרות להבערת אש וחנות משק קטנה שמוכרת בעיקר תוצרת חקלאית מקומית (ומלפפונים חמוצים מצויינים!) בעלי המקום והעובדים הם אנשים מסבירי פנים, כאלה שכיף להתארח אצלם.
האתר מוקף בעצי פרי מגוונים ועמוסי פירות. היה כיף אדיר להתענג על תותי עץ טריים שצבעו את כולנו בסגול. המקום מציע גם קטיף עצמי בשדה ובמטע של המשק. תמורת 30 שקל תוכלו לקבל סלסלת קש ולצאת לקטוף ולאכול כאוות נפשכם בשדה. מה שיוצא מהשדה מתומחר בנפרד על פחי משקל.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: בצומת ווסט, במרחק שש דקות נסיעה, פועל סופרמרקט מגוון מאוד, אם כבר עצרתם בצומת – שווה לבקר בחוות התבלינים במקום ולהנות מחליטות הבית של החנות המקסימה הזו!
הגעה עם כלב: בתיאום מראש בלבד.
מחיר: 70 שקל לאדם החל מגיל שנתיים. המחיר כולל מזרון. 

שבוע שלישי – פינוקים של בית מלון וחזרה לאוהל

אחרי שבועיים באוהל, יצא שנחתנו בבית מלון לחופשה שלא ציפינו לה במלון נוף גינוסר בכנרת.
צוות המלון שעוקב אחרי הטיולים שלי, הזמין אותנו לאירוח של 2 לילות במלון, מכיוון שהמלון ממוקם בקיבוץ גינוסר שבכנרת – הייתי בטוחה שאני מגיעה לעוד אירוח קיבוצי כמו שאני מכירה ואוהבת, אבל… מסתבר שנוף גינוסר הוא מלון לכל דבר ועניין, עם כל הפעילויות לילדים, חדר משחקים, שירות חדרים, פינוקים מסביב לשעון, בריכה ושלל הפעלות לכל המשפחה.
מי שעוקב אחרי פה בבלוג יודע שאני אוהבת להגיע למקומות ומשם להתחיל לחפש מה לעשות, בפעם הראשונה בחיי מאז שאני מטיילת עם הילדים… אפשר להגיד שהייתי בחופשה של ממש.
למשך 2 לילות רצופים – לא יצאנו ולא הרגשנו צורך לחפש משהו אחר לעשות בסביבה, הילדים התרוצצו חופשיים במרחבי הדשא הגדולים של המלון והרגישו עצמאיים, בילינו המון בבריכה וגם בחוף הכנרת המסודר של המלון, השתתפנו בפעילויות של המלון (כן, כן!! אנחנו!!!), יצאנו לשייט בכנרת עם פסקול של חיים משה, ונהננו מכל רגע! בעיקר מההפתעה שנקראת ״חופשה עם ילדים״ שכל כך לא ציפיתי לה! חבל שטל לא יכל להצטרף אלינו. 

עמק החולה: חניון הבניאס בשאר יישוב
עמק החולה שופע מים זורמים, והבניאס והדן שומרים על טמפרטורה נמוכה וקבועה כל השנה. חניון הבניאס בשאר יישוב משתרע על מדשאה רחבת ידיים, ומציג לראווה עבודות אמנות מרשימות מאוד ובוסתן פירות שופע ומזין. את האוהל שלנו מיקמנו מתחת לעץ ענק, שבע דקות הליכה רגלית לא מהירה במיוחד מהבניאס היפה.
לפתוח את הבוקר בסיבוב קטיף וליהנות מענבים טריים, תאנים מלאות עסיס, שזיפים ואפילו רימון (שלא היה בשל לחלוטין, אני מודה) זו הנאה גדולה וכמה כיף שהבוסתן של החניון מאפשר את זה.
מקום טוב להצטייד בו באוכל במה שחסר: המכולת של שאר יישוב.
הגעה עם כלב: אין כניסה לכלבים!
מחיר: 50 שקל ללילה לאדם מגיל שנתיים, עשרה שקלים נוספים עבור שכירת מזרון.
עוד דברים שעשינו באזור עמק החולה:
מרכז קנדה במטולה: המרכז מציע שלל פעילויות לכל המשפחה. נהננו בעיקר מפארק הטרמפולינות הממוזג בשעות החמות של הצהריים, מהבאולינג ומהקולנוע שבעה מימדים.
צוק מנרה אשר נמצא דרומית לקריית שמונה הוא גם מקום טוב לעצור בו ולתת לילדים להנות קצת – יש שם את מגלשות ההר הנהדרות, רכבל חביב, טרמפולינות ועוד פעילויות. מומלץ לבדוק אם יש קופונים לקנייה באתרים השונים.
המלבי בקיבוץ דפנה: המקום שמגדיר את המלבי מחדש, מתוק בדיוק במידה, ויש גם אופציה טבעונית. נמצא ממוקם בסמוך למרכולית של קיבוץ דפנה.
מסלולי טיול של רשות הטבע והגנים: נחל שניר (יש גישה מלאה למים), השביל התלוי בנחל חרמון (אין גישה למים),נחל חרמון והבניאס הם היינו הך. בשניהם מומלץ מנשא למטיילים עם קטנטנים.
מסעדת עיוני במטולה – פיצרייה נהדרת שאנחנו חוזרים אליה בכל ביקור לצפון, מומלצת מאוד!  שבוע רביעי – שוב רמת הגולן כי שם הכי נעים
דרום הגולן: פארק הירדן
אחד מפארקי הקמפינג הגדולים בארץ, כ־1,000 דונם של פינות חמד, מי הירדן שזורמים לאורכו של הפארק, אתרים ארכיאולוגים, מסלולי הליכה מסודרים, שטחים מוצלים על ידי אקליפטוסים וגולת הכותרת: מתחם אבו־קאייק המציע מסלול שיט של כארבעה ק”מ (כולל הסעה מסודרת חזרה לפארק) בסירה או בקאייקים. השיט מתאים לילדים מגיל 4 בלבד.
הכי כיף שהיה לנו פה, להשתעשע באמות המים הרבות שקיימות בפארק ולשבת סביב שולחן פיקניק כשהרגליים במים.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: המכולת של היישוב חד נס, במרחק שש דקות נסיעה.
הגעה עם כלב: מותרת כל ימות השנה
מחיר: 100 שקלים לחניית רכב ללילה
עוד דברים שעשינו באזור רמת הגולן:
סיור וסדנת שוקולד במפעל השוקולד “דה קרינה” בקיבוץ עין זיוון. מומלץ בחום רב, בעיקר בזכות הרחבת הידע אודות היסטוריית השוקולד (הידעתם ששוקולד הוגש כמשקה למלכים ולאצולה לפני שגילו איך למצק אותו?) והסיפור הציוני של בעלי המקום. מחיר: משתנה באתרי הקופונים השונים, שווה לבדוק גם בהטבות של כרטיסי האשראי.
בריכת עין זיוון: בריכה נעימה מאוד, עם מדשאה גדולה ובריכה ייעודית לפעוטות ולילדים קטנים. הכניסה בתשלום.
בחד נס יש ג׳ימבורי חמוד מאוד לילדים ופעוטות.
קצרין – ביקרנו הרבה בעיר החמודה הזו ברמת הגולן, נהננו מאוד מכיכר העיר שבה אפשר פשוט לשבת במסעדה נחמדה ולתת לילדים לרוץ חופשי במרחבים (חומוס אליהו ממש מומלץ שם), יש בכיכר גם מזרקות מים שבהן הילדים יוכלו להנות וגם חנות צעצועים שמאפשרת השכרת טרקטורונים ואופנועים לילדים תמורת 30 שקלים לחצי שעה, נחמד ממש! 

צפון הגולן: אודם
יער האיילים הוא מהמקומות שאפשר להגיע אליהם לשני לילות מבלי לצאת מהמתחם (וזו משימה לא פשוטה כשעושים קמפינג!) האתר מציע חוויה נהדרת לכל המשפחה, מג’ימבורי לקטנטנים ועד מסלול ג׳יפים לילדים הבוגרים יותר.
באתר תוכלו לשכור קלנועיות ולפגוש מקרוב את עדר האיילים המפורסם שחי כאן, להקים אוהל או לשכור חושה ממוזגת נעימה, לאפשר לילדים להתרוצץ בין מסלול אתגרי עם אומגה בסיומו לבין ארגז חול ענקי מאובזר בשלל משחקי ילדים.
העובדה שהילדים יכלו למצוא עניין ותעסוקה במתחמי המשחק השונים למשך שעות ארוכות ובעצמאות מלאה היא יתרון עצום למקום הזה ולכן הוא אחד האוהבים עלי בארץ ואחד המומלצים ביותר בעיני.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: היישוב הדרוזי מסעדה, חמש דקות נסיעה מאודם.
הגעה עם כלב: מותרת כל ימות השנה.
מחיר: 70 שקלים לאדם כולל מזרון בפתיחת אוהל 

שבוע 5 – הולכים לבקר בהרים
הכרמל: יער הפיות בבית אורן
יער הפיות הוא אתר קמפינג אקולוגי בלב חורש טבעי, בפתחו של יער גדול שהוא חלק משמורת טבע. יש כאן שלוש ברכות מקסימות, שהגדולה מהן בנויה על צלע הר ודורשת עלייה קלה במדרגות באמצע החורש, שני מטבחים מאובזרים היטב, מקלחות, שירותים (אקולוגיים) ומרחבים עצומים לטייל בהם.
טיול בוקר במעבה היער ושכשוך צהריים בבריכה הגדולה הם שני הדברים שהכי נהננו לעשות ביער הפיות.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: הצרכנייה בקיבוץ בית אורן.
הגעה עם כלב: בתיאום מראש בלבד.
מחיר: 70 שקל ללילה למבוגר, 30 שקל לילד (עד גיל 3 ללא תשלום), השכרת מזרון בתוספת של 15 שקל.
עוד דברים שמומלץ לעשות בכרמל:
ביקור בחי בר של רשות הטבע והגנים.
טיול לגשרים התלויים בנשר.
ביקור במערות האדם הקדמון בכרמל וכמובן קפיצה קטנה לאחד הישובים הדרוזים בכרמל לארוחת צהריים אותנטית וטובה. 

בדרך מהר הכרמל ליעד הבא שלנו, ביקרנו בפארק הבלאגן ביגור, מומלץ בחום רב!! פארק שעשועים מקסים ונעים לפעוטות וילדים. שווה לבדוק אם יש כניסה מוזלת באתרי הקופונים או דרך חברות האשראי.

עוד נקודת ביקור שווה – יער הקופים ביודפת וסיבוב בין החנויות ובתי הקפה המקסימים של מתחם התיירות של יודפת, יש גם חנות יד שנייה מעולה שמצאתי בה שמלת פסים מושלמת!

מכמנים: דרך התנ”ך אל הטבע
מקום מיוחד המציע רוגע למנה ראשונה, שלווה למנה שנייה ואירוח חם ומזמין לקינוח. עשרות עצי פרי, מרחבים גדולים מלאים בפינות חמד עם שולחנות, ספסלים, מקומות מסודרים למדורות והמון ערסלים ונדנדות גדולות, וגם חנות קטנה שמציעה דבש מקומי מצויין. תוכלו לבחור בין פתיחת אוהל עצמאי לבין השכרת סוכה. יש גם אוהל גדול לקבוצות.
חדר הספרייה הקטן עם שלל המשחקים, ערכת תה הצמחים המפנקת שבירכה את בואנו, והמקלחת שהגג שלה היא גפן עמוסה ענבים בשלים הם לגמרי הדברים שנזכור מהמקום הזה, שעבורנו זה הביקור השני במקום.
מקום טוב להצטייד בו באוכל ובמה שחסר: 5 ק״מ ממכמנים (במורד ההר) יש את את מתחם הקניות הגדול ״ביג״ של כרמיאל, שם תמצאו הכל.
הגעה עם כלב: בתיאום מראש בלבד.
מחיר: 80 שקל לאדם החל מגיל שנתיים, כולל מזרון, כרית ומצעים נקיים וריחניים (שזה פינוק אמיתי כשיוצאים לקמפינג), ופינת זוּלָה פרטית עם חיבור לחשמל ספסלים, שולחן ומחצלת לכל משפחה.
מחירי הלינה בכתבה הם עבור לילה באמצע השבוע באוגוסט. בסופי שבוע ובחגים המחיר עשוי להשתנות. 

בא לכם להגיב?

הי, אני אבישג, נעים להכיר! התחלתי את הבלוג הזה על מנת שיהיה לי מקום אחד שמתעד, שומר ומספר את הסיפור האישי שלי שכולל עוד 4 ילדים, כלב, בן זוג – המון טיולים, גינה, חממה ועוד אין סוף תחומי עניין.


המייל האישי שלי לכל שאלה:
[email protected]

אני אוהבת מכתבים, יותר מכל תגובת און ליין אחרת. את הדואר שלי אני אוספת פעמיים בשבוע מפה: ת.ד 48 קדימה, מיקוד 60920. מוזמנות לכתוב לי.

רוצה לקבל פרטים על סדנא או מפגש עתידי?
נא למלא את הפרטים, העדכון ישלח במייל

דילוג לתוכן