3 ילדים ובייביסיטר

את הטיול הזה עשיתי בתחילת יולי, בשבוע הראשון של החופש הגדול.
הילדים אומנם היו במסגרות, אבל אני הרגשתי צורך עז לצאת לחופש יחד איתם.
בחודשים שקדמו לטיול הזה עבדתי מאוד קשה, כמעט בלי הפסקה, ימים – שבועות – חודשים, וגם בימים שבהם טיילתי וגם ברגעים שבהם כביכול נחתי… זה לא באמת קרה, לא ב-100%
הראש שלי היה עסוק לפרקים בדברים אחרים, המחשבות הצטלבו ולא הייתה מנוחה אמיתית.
בטיול הזה – הצלחתי להשיב לעצמי את תחושת הנחת האמיתית, וזה נעים מאוד, ואני לא מתכוונת לתת לתחושה הזו לחמוק ממני שוב לעולם.

כמו בהרבה טיולים אחרים, גם הטיול הזה התחיל בכך שהכרזתי בקול רם בפני טל ״אני נוסעת עם הילדים לקמפינג בצפון, אני יודעת שאתה לא בקטע ושחם לך ושיתושים לך, אז יש לך פטור… אני אקח איתי את שירה הבייביסיטר – אמא שלה כבר אישרה״

הוא היה קצת בשוק.

ואז נסענו לקנות מלא דברים חדשים שמגדירים אותי נכון להיום כקמפרית השנה! מאורגנת בכל שנייה! ומוכנה ליציאה!
קנינו אוהל חדש – ואני מאוהבת בו ממש!
קנינו כירת גז חדשה – לא ברור איך הסתדרתי עד היום בלי אחת כזו….
קנינו ערסל חדש – והוא היה מדוייק ונעים במידה שקשה לתאר
קנינו גם קצת פנסים לילדים ומפוח חשמלי שמתחבר לאוטו ועוד קצת שטויות של מטיילים

בשבת בצהריים טל העמיס את הכל על האוטו, שירה הגיעה, אני השארתי את כל הבגדים היפים שלי והסטייל הרגיל בבית… בערימת כביסה אחת גדולה שהמתינה לי…. עליתי על מדי הקמפינג שלי שכוללים בעיקר טישרטס גזורות מכנסי טריקו קצרים וסנדלי ש-ו-ר-ש… וככה נדחסנו לאוטו אני, שלושת ילדי ושירה הבייביסיטר.
היינו סך הכל 5 ימים בצפון הארץ, את האוהל שלנו הקמנו בחורשת טל של רשות הטבע והגנים – ובכל יום יצאנו וחרשנו יעד אחר בצפון.
הקמפינג היה מושלם, היו לנו תנאים מצויינים ולא היה עמוס מידי.

העברתי את הטיול הזה בלי טלפון בכלל… בנסיעה הלוך הוא כבה ומאז לא הדלקתי אותו, הייתי בחופש אמיתי.
את כל התמונות – שירה צילמה – אז לשמחתי הרבה גם אני מופיעה ברובן.

אז מה עשינו 5 ימים בצפון?

יום ראשון לטיול
ביום ההגעה בעיקר התמקמנו ובדקנו את הסביבה החדשה, החלק האהוב עלי בהתמקמות הוא: פתיחת האוהל, פריסת המחצלת, ותליית חבל הכביסה, אחרי שלוש הפעולות האלה – אני מרגישה בבית. על פני חורשת טל עברתי פעמים רבות בטיולים שלנו לצפון – אבל מעולם לא נכנסתי לחורשה, תמיד סקרן אותי להכנס לראות מה יש שם.
חניון הלילה מסודר מאוד וכולל שרותים , מקלחות, השכרת מקררים וחניות מסודרות ממש בסמוך להקמת האוהלים.
ניתן לשכור במקום גם בונגלוסים למי שפחות אוהב אוהלים.
בחניון הלילה עוברות תעלות מים מקסימות וישנם מפלים קטנים וצוננים שבהם הילדים מאוד אוהבים לשחק.

נקודה שחשוב לכתוב עליה – זבל…
אני לא יודעת למה ואני לא יודעת מי, אבל הרבה אנשים מרשים לעצמם להגיע לטבע ולהשאיר אותו מלא בשאריות ופסולת, פקחים של רשות הטבע והגנים מציבים פחים בנקודות רבות ובכל זאת… בקבוקי קולה, פחיות של משקאות אנרגיה ושקיות חטיפים – צפות להן בתעלות המים ובנחלים.
כל ערב וכל בוקר עשינו סיירת ניקיון, תום ולני קיבלו שקיות ריקות והתבקשו לאסוף מהסביבה שלנו זבל ולכלוך (למרות שהכל לא היה שלנו…) – גם אני אספתי, עשיתי זאת ברצון, החורשה הייתה הבית שלי ל-5 ימים והרגשתי מחוייבות כלפיה, רציתי להיות טובה עבורה ושהיא תהיה טובה עבורי.
בבקשה תנקו אחריכם כשאתם בטבע, ובבקשה תנקו גם אחרי אחרים – זה לא ביג דיל.

יום שני לטיול
את הבוקר העברנו בחורשת טל עצמה, במקום מדשאות רחבות ידיים, תעלות מים ובריכת מים קרירה שמקורה מאחד הנחלים הזורמים.
כשהתחילו להתחמם הטמפרטורות – אספתי את כל הילדים ונסענו לפארק קנדה שנמצא 10 דקות נסיעה מחורשת טל.

הפארק נמצא במטולה ולא הייתי בו מאז תחילת שנות התשעים!
ההחלקה על הקרח עדיין מככבת – אבל אליה התווספו עוד המון אטרקציות שוות.
תום ולני בחרנו להכנס למתחם הטרמפולינות של המקום, ולסרט קצר בקולנוע הרב מימדי של המקום, הרעיון הוא שהצופה מרגיש חלק מהסרט באמצעות משקפי תלת מימד, כיסא תנועתי ואפקטים שונים (רוח, מים וכדומה) כששניהם יצאו מהסרט היה לי ברור שהם עברו חוויה מיוחדת.
דבר נוסף שעשינו בפארק קנדה היה – באולינג, זו הייתה הפעם הראשונה של שניהם בבאולינג ולני הוכיח שהוא אלוף הבאולינג הבלתי מעורער – 3 סטרייקים בגיל 4… זה הישג מרשים!
היתרון בפארק קנדה הוא שניתן לבחור לאלו אטרקציות להכנס ובהתאם לכך לשלם רק על מה שרוצים, החסרון הוא… שזה יכול לצאת מאוד יקר למשפחה שלמה ולכן שווה לבדוק אם יש קופונים באתרים השונים.
אחרי פארק קנדה התיישבנו לאכול גלידה בגלידת גולדה בגן הצפוני שנמצא דקת נסיעה מחורשת טל, ולאחר מכן נסענו לקריית שמונה לעשות קצת קניות של אוכל ומצרכים הכרחיים, בקריית שמונה מצאתי את פלאפל אליהו – הילדים שלי מאוד אוהבים פלאפל, ישבנו שם לארוחת צהריים מאוחרת המקום מומלץ מאוד!! התחלנו את התארגנויות הערב הרגילות שכוללות מקלחות, הכנת ארוחת ערב, משחקים בתעלות המים וניסיונות להרדם 5 אנשים באוהל.

יום שלישי לטיול
ביום השלישי נסענו לשמורת הטבע של נחל דן, מצויידת במנשא, תיק גב גדול וכובע – אספתי את כל הילדים והחלטנו לעשות את המסלול הארוך.
שמורת דן היא שמורה שבה ניתן לטייל ממש בסמוך לנחל דן – אבל חל איסור להכנס למים, פרט לבריכת השכשוך שנמצאת בסוף המסלול.
המסלול היה נעים מאוד ולא קשה בכלל, רובו עובר במקומות מוצלים.
בסיום המסלול – המשכנו לתל דן, אתר ארכיאולוגי מרשים מאוד שחושף את העיר העתיקה דן, הילדים מאוד נהנו לרוץ בין השרידים ולדמיין מה היה כל מקום.
אחרי הטיול בשמורה, התיישבנו לאכול פיצה במסעדת הקוקיה בכניסה לקיבוץ דפנה – מומלץ בחום!
את שעות הצהריים העברנו בלב ליבו של קיבוץ דפנה, על המדשאות – מול הנחל שעובר בקיבוץ.

יום רביעי לטיול
ביום הרביעי חיפשנו לנו נקודה קצת יותר שקטה, וכך הגענו לנקודה סודית שניתן להגיע אליה רק מתוך שאר יישוב.
בילינו את הבוקר על גדת הבניאס, העברנו שם שעות יפות ונעימות של שקט, צחוק, טבע וחופש.
אחרי שהחום ירד קצת, לקחתי את הילדים ונסענו לנחל חרמון שנמצא גם הוא דקות ספורות של נסיעה משם.
המסלול של נחל חרמון הוא מסלול מתגמל מאוד! אומנם לא ניתן להגיע למים והולכים רק לצידם – אבל המסלול משגע ומתוחזק להפליא.
מעל איתני הנחל עובר גשר עץ רחב וארוך שההליכה בו היא חוויה מדהימה, בסיום המסלול מגיעים לנקודת פלא יפה של מפלים ובריכת מים צלולה בגוון טורקיז.
הילדים רצו לאורך רוב רובו של המסלול והיה פשוט כיף!

ביום החמישי – התקפלנו חזרה הבייתה כי שירה הייתה חייבת לחזור למופעי סוף השנה שלה בבית הספר, אם זה היה תלוי בנו…. היינו נשארים עוד!

-הפוסט הבא שלי יהיה אודות הטיול שעשינו ברמת הגולן בפסח השנה, אני חייבת לתעד אותו!-

באופן בלתי מתוכנן, הפודקאסט שלי ושל טל מאור זינגרמן מהבלוג האהוב 9instyle עלה לאוויר – מוזמנות לשמוע אותי ולא רק לדמיין איך אני נשמעת, הפודקאסט הוקלט יום אחרי שחזרנו מהטיול  קליק להאזנה

בא לכם להגיב?

הי, אני אבישג, נעים להכיר! התחלתי את הבלוג הזה על מנת שיהיה לי מקום אחד שמתעד, שומר ומספר את הסיפור האישי שלי שכולל עוד 4 ילדים, כלב, בן זוג – המון טיולים, גינה, חממה ועוד אין סוף תחומי עניין.

המייל האישי שלי לכל שאלה:
[email protected]

אני אוהבת מכתבים, יותר מכל תגובת און ליין אחרת. את הדואר שלי אני אוספת פעמיים בשבוע מפה: ת.ד 48 קדימה, מיקוד 60920. מוזמנות לכתוב לי.

רוצה לקבל פרטים על סדנא או מפגש עתידי?