6 ימים בדרכים

את הטיול הזה ערכנו בחלקו השני של חופש פסח, יש לי מין חוק כזה בבית… אם הילדים בחופש יותר מ-3 ימים ברצף, אין שום סיכוי שתמצאו אותי איתם בבית.
בחלקו הראשון של חופש פסח התמקמנו בכפר הנופש עין גב, מיד אחרי ליל הסדר – קיפלתי את הילדים שוב לאוטו ויצאנו לנדוד ולחפש הרפתקאות בהרים ובדרכים.
את מקומות הלינה של הטיול הזה סגרתי המון זמן מראש, חוץ מהלילה הראשון שבכלל לא היה מתוכנן כחלק מהטיול והיה החלטה של רגע, האטרקציות לעומת זאת היו די ספונטניות וכללו בעיקר טיולי שבילים ונחלים.

אז מה עשינו בחלוק השני של חופש פסח 2017?

יום ראשון לטיול
יצאנו לטיול ביום שלאחר ליל הסדר, בשעה יחסית מאוחרת, את הלילה הראשון העברנו אני והילדים בפארק ירדן, הגעתי לשם בגלל תמונה ספונטנית שחברה העלתה לאינסטגרם והייתי ספונטנית כמו התמונה שלה.
פתחנו שם אוהל על גדת אחת הבריכות והעברנו שם לילה מלא ברוחות סוערות.

יום שני לטיול
את כל הבוקר של יומו השני של הטיול העברנו בפארק ירדן, הילדים שלי עוד קטנים והייתי ללא טל – אז לא יכולתי לעשות איתם אבובים – אבל משפחות רבות עשו וזה נראה כמו כיף גדול!
בפארק ירדן אפשר להנות מבריכות נעימות, ספסלי ישיבה בתוך הימים, גני שעשועים נחמדים לילדים ומתקנים שונים – אתר הקמפינג מאוד נוח ונעים.
בשעות הצהריים נסענו לכיוון היעד המתוכנן הראשון שלנו – ״דרך התנ״ך את הטבע״ אשר נמצא במכמנים.
אל המקום הזה הגעתי דרך המלצה, כשראיתי את התמונות של המקום – היה לי ברור שהוא בדיוק בשבילי! הלינה במקום מתאפשרת בחאן, באוהלי קמפינג אישיים או בסוכות שיש במקום, כמובן שבחרתי בסוכה.
הנסיעה למקום היא חוויה בפני עצמה, מכמנים נמצא על הר – ממש מעל כרמיאל – הנוף שנשגב מהמקום הוא פשוט חלומי, כל האווירה במקום היא כזו שמאפשרת לזמן להמתח קצת יותר ולהאט את עצמו – המארחים שלנו היו מקסימים, וכל מתקני המקום היו מושלמים!
בין הסוכות השונות ישנם מטבחי שטח מאובזרים והמון פינות ישיבה מסודרות, ערסלים תלויים, ספסלים שניתן להזיז ממקום למקום והמון המון מקומות לעשות מדורות.
בלילה כשהחושך ירד האוויר היה קריר ונעים ואנחנו ישבנו לנו סביב מדורה – תחילה מחוץ לסוכה ולאחר מכן הדלקנו את האח הבוערת בתוך הסוכה שלנו.
המקום הזה הוא מיוחד מעבר לכל מה שאוכל לכתוב עליו.
בלילה השני שלנו שם – טל הצטרף!!

ימים שלישי ורביעי לטיול
את היום השלישי שלנו התחלנו בטיול בנחל צלמון, על פי המלצה חמה של מטיילים אחרים, מסלול ההליכה בדרך לנחל היה קליל מאוד והילדים נהנו מאוד.
חודש אפריל הוא חודש נפלא לטיולים בחוץ – עוד לא ממש חם מידי והכל פורח ויפה.
נחל צלמון לא אכזב, הוא היה מלא במים קרירים ונעימים, הירידה אליו מתגמלת מאוד.

מנחל צלמון המשכנו לעצירת הלילה הבאה שלנו – יער האיילים באודם, במעלה רמת הגולן.
אני אוהבת את רמת הגולן, אני אוהבת את האופן בו הישובים שם פזורים על פני שטחים עצומים, אני אוהבת את הכבישים הצרים, את הסלעים הגדוליםף את המרחבים!
ביער האיילים הזמנתי לנו בקתת בונגלוס ל-2 לילות, הזמנתי אותה 5 חודשים מראש כי ידעתי שהביקוש לבקתות האלו בפסח הוא גבוה.
את שני הלילות הבאים העברנו ביער האיילים כשסביבנו עוד עשרות משפחות – חלקן בקמפינג וחלקן בבונגלוסים.
יער האיילים הוא מקום מושלם למשפחות עם ילדים צעירים, במתחם שלל אטרקציות לילדים החל ממסלול מכשולים אתגרי, פינת ליטוף גדולה, סוסי פוני, איילים, קרטינג מכוניות פדלים, מתנפחים, פינת ג׳ימבורי לתינוקות ועוד ועוד ועוד, אפשר בכיף להעביר שם יומיים מבלי לצאת מהמתחם בכלל.
בימים האלה ששהינו שם יצאנו לאכול ארוחות במסעדות שנמצאות בכפרים הדרוזים מסעדה ומג׳דל שמס, נהננו מאירוח רחב לב ואוכל מעולה.

יום חמישי לטיול
ביום החמישי היינו אמורים לשוב הבייתה אבל הילדים לא ממש רצו וגם אני לא, אז לשמחתנו הרבה טל זרם, והבת דודה האהובה שלי איילה – הסכימה לקבל אותנו מלאי כביסה וחוויות ללילה בבית שלה בכפר ורדים.
בדרך מאודם לכפר ורדים, עצרנו בנחל שניר, זה היה בדיוק בערב חג שני והמסלול לא היה עמוס במיוחד.
המסלול של נחל שניר נמצא בגליל העליון ולדעתי הוא המסלול היפה ביותר והטוב ביותר באיזור!
המסלול מתאים לילדים צעירים, חלק ממנו עובר במים ממש, ההליכה במסלול מאוד נעימה וקלה – זוכים לראות מפלים יפייפים ובעיקר שצף יפה של מים קרירים וטובים.

יום שישי לטיול
היום השישי לטיול היה חייב להיות האחרון שלנו כי היום שלמחרת הוא כבר יום רגיל בגנים.
ניצלנו את היום האחרון לטיול במבצר יחיעם בקיבוץ יחיעם ונסיעה לנקרות שבראש הנקרה.
במבצר יחיעם בילינו כשעה וחצי, הילדים התרוצצו בין השרידים – עלו וטיפסו במעלה המדרגות, יצאו מכל מיני פתחים ונקיקים ובעיקר התרשמו וניסו לדמיין מה היה שם לפני כל כך הרבה שנים.

בראש הנקרה לא הייתי המון שנים, לפחות 18 אם לא יותר – הטבע הפראי של הנקרות לא השתנה – אבל העיניים המתבוננות והלב המתרגש שלי, השתנו לא מעט.
התרגשתי מאוד להיות שם.
זכרתי חלקים בודדים ועמומים מהביקור האחרון שלי שם, הייתי אז עם אבא שלי ואני זוכרת אותו מהלך בין הנקרות וצופה על המים המתנפצים.
אבא שלי נפטר מאז – ראש הנקרה מעלה בי זכרונות יפים שלו, זכרונות יפים איתו, זכרונות יפים בזכותו.

זה היה טיול משפחתי כיפי, הצלחתי לעייף את הילדים טוב טוב בכל יום מחדש, אבל למלא את עצמי ואותם ברגעים יפים אין-ספור.

בא לכם להגיב?

הי, אני אבישג, נעים להכיר! התחלתי את הבלוג הזה על מנת שיהיה לי מקום אחד שמתעד, שומר ומספר את הסיפור האישי שלי שכולל עוד 4 ילדים, כלב, בן זוג – המון טיולים, גינה, חממה ועוד אין סוף תחומי עניין.

המייל האישי שלי לכל שאלה:
[email protected]

אני אוהבת מכתבים, יותר מכל תגובת און ליין אחרת. את הדואר שלי אני אוספת פעמיים בשבוע מפה: ת.ד 48 קדימה, מיקוד 60920. מוזמנות לכתוב לי.

רוצה לקבל פרטים על סדנא או מפגש עתידי?