טיול סובב כנרת – לפני שנה בדיוק

אני חושבת שתמיד רציתי להביא ילדים, רק בשביל שיהיה מי שיטייל איתי מתי שמתחשק לי, לפני שנה בדיוק – כשניב חגגה חודשיים, התחשק לי לטייל 6 ימים בכנרת והסביבה.
אני נשואה לאהוב ליבי שלא סובל טיולים, בטח לא בטבע…. אז לא ניסיתי לשכנע אותו… פשוט אמרתי ״ממי, הילדים יהיו בחופש, לא מתאים לי להיות איתם בבית, אני מתכננת לנו טיול סובב כנרת – אם תרצה אתה מוזמן להצטרף״
הפעם הוא בחר להצטרף, תנאי הכרחי מבחינתו ״מזגן בכל מקום!״
יצאנו לטיול:
אבא, אמא, תום (עוד מעט 5), לני (שלוש וחצי) וניב הקטנה!

אז מה עשינו שם שישה ימים?

יום ראשון
את היום הראשון לטיול התחלנו בגני חוגה, שם ישנו ביירוטים (אוהלים ממוזגים)
האוהלים ממוקמים ממש במתחם הגן, באוהלים ישנם רק מזרונים, מזגן ומקרר.
חובה להביא מצעים, שמיכות וכריות מהבית.
אפשר להבעיר אש בכל שטחי הגן, כך שהכנת אוכל היא פשוטה ונוחה.
במקום יש בריכות מים מסודרות ונעימות, בריכת ילדים מוצלת מצויינת ואפילו מתנפחים לילדים.
היה כיף!

יום שני ושלישי לטיול
המשכנו את הנסיעה עד לחוף גולן, ההגעה לאיזור הכנרת עוררה בי התרגשות גדולה! ישנו ב״אוליב על המים״.
בקתות העץ של ״אוליב על מים״ ממוקמות ממש בסמוך ללונה גל ו-5 דקות הליכה מקו המים, הבקתות מתאימות ל-6 אנשים ויש למעשה 3 חללי שינה, חדר מרכזי, חדר זוגי, וגלרייה.
הבקתות מצויידות ומאובזרות כולל שמיכות וכריות, מטבח מלא שכולל מיקרו, קומקום חשמלי ומקרר, אם כי – לא מדובר בצימר או משהו בסגנון – הרמה בסיסית יותר מצימר – אבל בהחלט מספקת!
בימים האלה ביקרנו בלונה גל פעם אחת ובכנרת פעמים רבות.
חוף גולן אינו מוצל כלל! ולכן מומלץ להגיע לאיזור המים בשעות הבוקר המוקדמות (עד 11:00) ומשעות הערב המאוחרות (החל מ-18:00) בשעות הצהריים פשוט חם מידי ועם ילדים זה הופך לקושי בלתי נסבל.
מידי בוקר מגיעות לחוף אטרקציות שונות (אבובים, קייקים וכדומה) – ניתן להרשם במקום לאטרקציות.
חוף גולן ממוקם 10 דקות נסיעה מקיבוץ עין גב, שם נהננו מארוחת דגים במסעדת הדגים של הקיבוץ.
בקיבוץ יש גם נמל דייגים נחמד שממנו ניתן להצטרף לסירות דייג אמיתיות (לא עשינו את זה כי זה 4 שעות…. וזה קצת כבד לילדים קטנים ותינוקת)

יום רביעי לטיול
אחרי 3 ימים של חוף, בישולים וכביסות, עשינו הפוגה קצרה וטיפסנו (עם האוטו….) לחוות ורד הגליל אשר משקיפה על הכנרת.
החווה מהממת ביופיה, מטופחת ומושקעת! נהננו מחדר משפחתי מפנק וארוחת בוקר נפלאה במקום.
לכל חדר ישנה גינה שמשקיפה לכנרת, ערסלים ושולחנות פיקניק.
בבוקר עשינו לילדים סיבוב רכיבה על סוסים, הם ממש נהנו!

יום חמישי לטיול

יום ספונטני לגמרי, בפועל היינו אמורים לשוב הבייתה, הטיול היה כה מהנה, שהחלטנו להשאר יום נוסף בסביבה היפה הזו, שכרנו קרוון של חברת ״קרוון העמק״ בחניון ירדן כנרת ובכך בעצם חזרנו לכנרת!!! הגענו בשעת צהריים לחניון ירדן כנרת, שם חיכה לנו קרוון ממוזג ומפנק שמתאים ל-6 מבוגרים.
מחוץ לקרוון פתחו עבורנו הצללה ושולחן אוכל + כסאות + תאורה.
אני חייבת לציין שהיה חשש גדול מהלילה הזה, מעולם לא ישנתי בקרוון שכזה ולא כל כך ידעתי למה לצפות, החוויה הייתה מושלמת! הקרוון מאובזר מאוד, חוץ משמיכות היה לנו הכל (חיבור לחשמל, צינור מים צמוד לקרוון – מה שעזר מאוד עם הכביסות ושטיםת הכלים)
הקרוון ממוקם על גדת הירדן, ממש 4 מטרים מהגדה, זה היה תענוג גדול.
החניון נמצא ממש על שפך הירדן והכנרת, כך שניתן להנות גם מהנהר וגם מהאגם.
בחניון יש מינימרקט שמקל מאוד (גלידות, ארטיקים, שתייה קרה, פחמים וכדומה), שירותים ומקלחות נקיים ומטופלים טוב (עד כמה שניתן) יש השכרת מקררים וכמובן שיש שטח קמפינג אוהלים רחב.
ממליצה בחום על החניון הזה.

מבחינת התארגנות לטיול – יצאנו ל-6 ימים מלאים מחוץ לבית כך שלקחנו המון דברים.
הדברים שהוכיחו את עצמם כסופר מועילים הם:
*כבל מאריך + מפצל
*כירה חשמלית
*סירים בגדלים שונים + מחבת
*חבל כביסה באורך 5 מטרים + ערכת כביסה (אבקה ומרכך)
*סבון כלים וסקוטצ׳
*נר בכלי זכוכית (לזמנים שהילדים נרדמים ולנו בא לשבת בחוץ בכיף לאור נר)
*ערכת עזרה ראשונה (תום קיבל עקיצה של נמלת אש….)
*גיגית! גיגית! גיגית! עשינו בה הרבה דברים: כביסה, כלים, נשיאת חפצים לחוף, עריסה מאולתרת עשרות פעמים ביום, בריכה מאולתרת לתינוקת בת חודשיים.
מבחינת אוכל – את רוב הארוחות שלנו הכנו לבד, מידי יום וחצי-יומיים נכנסנו לסופר אלונית בצומת צמח והצטיידנו בחומרי גלם לארוחות שלנו (בוקר, צהריים וערב), הייתה לנו צידנית ובכל מקום ששהינו בו היה מקרר.
הכירה החשמלית הייתה מאוד שימושית!
הגיגים בעקבות הטיול:
*לא הורדתי את בגד הים במשך 6 ימים וטוב לי!
*בני אדם מתלהבים מתינוקת בת חודשיים שטובלת בכנרת, אחרת אין הסבר ל-1000 הזרים שביקשו לצלם אותנו.
*נהיו לי תלתלים מהרוח!
*היום הראשון קשה, ביום האחרון לא רוצים לחזור הבייתה!
*אנחנו 10 שנים יחד ואף פעם לא עשינו כלים יחד… עד שהגענו לכנרת ושם על החצץ, ישבנו יחד ועשינו כלים.
*אם כבר לקום בגלל הילדים בשבת ב-6:00 בבוקר, אז לפחות שזה יהיה בכנרת ונרוץ לטבילה כבר ב-6:15.
*אם היו אומרים לי לא הייתי מאמינה, אבל בהחלט ניתן לצאת עם תינוקת בת חודשיים שיונקת הנקה מלאה (אוכלת קצת ענבים וטילונים מידי פעם….) לטיול שכזה! היא הייתה נהדרת, ״שגרה״ זה נפלא לילד ראשון… ילד שלישי כבר חייב לעמוד בקצב…

מילים שכתבתי במהלך הטיול:

בלב שלי אני יודעת שיש דברים שלא בטוח שאוכל להעניק להם, יכול להיות שלא אוכל לעזור להם להוציא רישיון, או לקנות אוטו ראשון, יכול להיות שלא אוכל לעזור להם בהשכלה גבוהה או בדירה, אבל את הזמן שלי ואת ההרפתקאות איתי אני מגישה להם על מגש של כסף, הם יוכלו לעשות מאמץ כשיגדלו ולרכוש השכלה תוך כדי עבודה אם צריך, הם יעבדו קשה ויקנו עבור עצמם דירה אם לא תהיה ידי משגת לסייע, אבל הם לא יוכלו אף פעם לחזור לילדות ולטייל יחד כילדים וכאחים, הם לא יוכלו להכיר את ארץ ישראל בעיניים תמימות בעתיד – את הדברים האלה רק אני יכולה להעניק להם ולכן אני מתעקשת, ולכן אני אורזת ולכן אני נסחבת ולכן אני נשרפת בשמש היוקדת.

בא לכם להגיב?

הי, אני אבישג, נעים להכיר! התחלתי את הבלוג הזה על מנת שיהיה לי מקום אחד שמתעד, שומר ומספר את הסיפור האישי שלי שכולל עוד 4 ילדים, כלב, בן זוג – המון טיולים, גינה, חממה ועוד אין סוף תחומי עניין.

המייל האישי שלי לכל שאלה:
[email protected]

אני אוהבת מכתבים, יותר מכל תגובת און ליין אחרת. את הדואר שלי אני אוספת פעמיים בשבוע מפה: ת.ד 48 קדימה, מיקוד 60920. מוזמנות לכתוב לי.

רוצה לקבל פרטים על סדנא או מפגש עתידי?